Χειμερινές Εκπτώσεις. Ευνοϊκή περίοδος για την αγοράΗ σελίδα ενημερώθηκε στις 12:22, 17 Ιανουαρίου 2010

Oι μαζικές εκπτώσεις αποτελούν το καλύτερο περιβάλλον για τους καταναλωτές, καθώς μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές.

Υπογράμμιζεται  ότι οι εκπτώσεις του Ιανουαρίου αναμένονται μεγάλες και πρέπει  οι καταναλωτές να σπεύσουν στα μαγαζιά στις αρχές των εκπτώσεων, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης τα αποθέματα των καταστημάτων σε εμπορεύματα είναι περιορισμένα.

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 802/1978, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2010 θα αρχίσουν την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου (καθότι η κανονική ημέρα λήξης των εκπτώσεων, ήτοι η 28 Φεβρουαρίου συμπίπτει με Κυριακή αργία).
Οι Καταστηματάρχες θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής...

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται.

2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).

3. Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.

4. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους καταστηματάρχες, γιατί οι κυρώσεις είναι βαρύτατες και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.

Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.


Συμβουλές του Κέντρου προστασίας καταναλωτών για την περίοδο των εκπτώσεων.
1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών.
2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
3. Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών.
4. Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική.
5. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.
6. Πριν τις εκπτώσεις, πρέπει να επισκεφθούμε την αγορά, για να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε και να καταγράψουμε τις τιμές τους, πριν την έκπτωση.
7. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης.
8. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.
9. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος.
10. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
11. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας.
12. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε.
13. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμή